
Jogosultság szerepre szabva
VIPeX felhő alapú call center szolgáltatásunk jogosultságkezelési megoldásai mindenki igényre választ nyújtanak, a kisebb cégektől a több telephellyel működő bonyolult nagyvállalati rendszerekig.
Az unió már 2016-ban bevezette azt az irányelvet, amelynek célja, hogy egységesen nőjön a biztonsági szint az EU-n belül. Ezeket a szabályokat a 2023-ban hatályba lépett NIS2 irányelv aktualizálja. Magyarországon a törvény által meghatározott vállalatok kiberbiztonsági ellenőrzését a Szabályozott Tevékenységek Felügyelete látja el a ” 2023. évi XXIII. törvény a kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről” alapján.
Az előírások a középvállalatokra vonatkoznak, tehát az 50 fő feletti alkalmazottal, vagy legalább 10 millió euró éves árbevétellel rendelkező cégekre. Az egyik újdonság, hogy a NIS2 kereteit új ágazatokra és szervezetekre is kiterjesztik. Sőt egyes ágazatokra, szolgáltatókra – így pl. az elektronikus hírközlési szolgáltatókra, mint az Opennetworks – ezek az irányelvek a vállalkozás méretétől függetlenül is kötelezők az előírások.
Ezt fontos tudnod, így ellenőrizd az ágazati listát és a kiemelt ágazatokra vonatkozó kivételeket is! Nagyon fontos tudni, hogy SENKI nem fog külön értesíteni, az azonosítás – tehát, hogy felismerd, hogy vonatkozik cégedre a rendelet – és a kapcsolódó regisztráció a céged felelőssége és az elmaradás súlyos anyagi következményekhez vezethet. Ha esetleg lemaradtál volna a június 30-i regisztrációs határidőről, még mindíg nem késő, inkább pótold a jelentkezést, mint, hogy megbírságoljanak! Az SZFTH oldalán több prezentációt is találsz, ami megkönnyíti a beazonosítást, a regisztrációt és segít követni a közeljövő határidőit.
Azon túl, hogy minden érintett cégnek kötelező lesz tájékoztatni és oktatni a kollégáit a lehetséges kiberfenyegetésekről, rengeteg egyéb tennivalót is nyakukba kapnak a vezetők. Például olyan, a területért felelős munkatársat kell kijelölniük, aki az információbiztonságot felügyeli (Információ Biztonsági Felelős). Két évente, először 2025-ben, kiberbiztonsági auditot kell készíttetni, ami arról szól, hogy a vállalat saját rendszerét és az előírt információbiztonság irányítási rendszert ellenőriztesse.
Ha beszállítókkal dolgozol, akkor ezek szerződéseiben is érvényesíttetni kell a szükséges intézkedéseket, sőt ezért a te céged a felelős. Már a regisztráció során le kellett adni az érintett beszállítók listáját.
Fontos változás a korábbi blogposzt óta, hogy megjelent a megfelelőségi kritériumokat tartalmazó rendelet , ezt érdemes átnézni és neki lehet látni az információbiztonság irányítási rendszer kialakításának (ha még nincs a cégnél ilyen).
Vannak szervezetek – pl. az elektronikus hírközlési szolgáltatók, közmű vállalatok – akiknek egy hasonló törvény alapján már most is auditáltatni kell tevékenységüket, legalább is számlázó rendszerüket. Számukra nem lesz ismeretlen (sőt nagyon ismerős lesz) a rendelet tervezetben foglalt intézkedés katalógus, bár érdemes már most beépíteni az új kritériumokat, mert sok van. Ha a céged rendelkezik ISO 27001-es tanúsítással, akkor jelentős részben készen vagy a szükséges intézkedésekkel, de ez nem jelent teljes készültséget és felmentést sem az audit alól.
Ha beszállító vagy egy NIS2 kötelezett cégnél, akkor viszont valószínűleg elegendő lesz, ha kérésre benyújtod az ISO 27001-es tanúsítványod a cégnek, ez kiválthatja a további vizsgálódást.
Még mindíg sok minden nem tisztázott, de az érintett cégek akkor járnak jól, ha nekilátnak a felkészülésnek, ahogy mi is. Ha beszállítóként, vagy ügyfélként kérdésed van felénk ezzel kapcsolatban, állunk rendelkezésedre!
Judit
VIPeX felhő alapú call center szolgáltatásunk jogosultságkezelési megoldásai mindenki igényre választ nyújtanak, a kisebb cégektől a több telephellyel működő bonyolult nagyvállalati rendszerekig.
Az Opennetworks átirányítási megoldásai 2025-ben is a legmodernebb ügyfélszolgálati szolgáltatások közé tartoznak a piacon. Hoztunk három példát, amivel bemutatjuk, az egyszerűtől az extrémig hogyan lehetnek megoldás minden helyzetre egy call centerben.
Modern biztonsági rendszer már nem létezik kétfaktoros hitelesítés nélkül, az Ügyfélkapu átalakításával pedig most szélesebb körben is megismerik ezt a kifejezést.
Évindító blogposztunkban megírtuk, mire számítunk 2025-ben a telekommunikáció és a call centerek világában, a felhő alapú megoldások további terjedésétől az AI-mánia mérséklődéséig.
Keress minket, hogy egy online vagy személyes bemutatón egyeztethessük kérdéseidet és azt, hogyan segíthetjük céged fejlődését!
Próbáld ki most milyen egyszerű felépítened a céged számára optimális kommunikációs és ügyfélszolgálati megoldást! 30 napig költségmentes, testre szabott Felhőközpontod akár néhány perc, vagy óra múlva használhatod!