
Jogosultság szerepre szabva
VIPeX felhő alapú call center szolgáltatásunk jogosultságkezelési megoldásai mindenki igényre választ nyújtanak, a kisebb cégektől a több telephellyel működő bonyolult nagyvállalati rendszerekig.
Lassan végéhez közeledik a nyár. Meteorológiailag már az őszt tapossuk, és fokozatosan a hőséget is felváltják a hűvösebb napok. A legtöbben már a cégeknél is visszatértek a szokásos éves szabadságról, a munka pedig kezdi felvenni újra a megszokott tempóját.
Erre hangolódva kibervédelmi sorozatunk is témát vált kicsit. Ezúttal nem más, mint a helymeghatározás témája kerül elő, posztunk megírásában pedig most is a Nemzeti Kibervédelmi Intézet anyagai nyújtanak segítséget.
Legyen szó tájékozódásról egy nyaralás során, vagy egy lakásban elhagyott telefon vagy kulcscsomó megtalálásáról, a modern helymeghatározó technológia számtalan módon könnyíti meg az életünket. Ezt a megoldást ma már telefonunk navigációs appjai épp úgy használják, mint maguk a mobilok vagy a kütyüinkhez rögzíthető tokenek.
Tartózkodási adatink rögzítése viszont nem csak előnyökkel, de veszélyekkel is jár. Hasonlóan ahhoz, ahogy egy nyaraláson frissen készült kép posztolása jelezheti az üresen hagyott lakásunkat, úgy egy illetéktelen kézbe jutó helymeghatározás is okozhat hasonló gondot. A különböző applikációk pedig ha nem figyelünk, folyamatosan gyűjthetnek rólunk ilyen információt, szintén kitéve adatainkat egy kibertámadás veszélyének.
A megoldás persze semmiképp nem az, hogy minden helymeghatározástól elzárkózunk, érdemes viszont néhány dologra figyelni. A modern mobilokon szerencsére már elég jól személyre szabható, milyen applikációknak és mikor engedjük a követésünket. Egy térkép értelemszerűen enélkül nem nagyon működik, egy játék vagy eredménykövető oldal viszont abszolút elvan nélküle, így próbáljuk a felesleges opciókat kikapcsolni. Szintén nagy segítség, ha az appoknak csak használatuk közben engedjük a követést.
Egy másik hasznos funkciója az újabb okostelefonoknak a készülékek megtalálását segítő megoldás (Find My vagy Find My Device a két legnagyobb operációs rendszeren). Ezek működésének alapja, hogy mindegyik Apple vagy Android alapú készülék frissíti a közelében található hasonló eszköz legutolsó ismert helyzetét akár kikapcsolt állapotban is. Ez nem hangzik jól, de valójában nem problémás, hiszen a készülékek közti kommunikáció titkosított, vagyis nem vagyunk nyomonkövethetőek. Persze ha akarjuk, ezt is kikapcsolhatjuk.
Valamivel problémásabbak az elhagyott eszközeink megtalálását segítő tokenek. Mivel ezek a kis, gombelemmel működő kütyük Bluetooth technológiát használnak, szinte méterre pontosan meg tudják találni közelben lévő eszközeinket, de jelzik azt is, ha valamit valahol ottfelejtettünk. Viszont épp ezért minket is nyomon lehet követni vele.
Egyre elterjedtebbek sajnos az olyan esetek, amikor egy ilyen tokent illetéktelenek helyeznek valaki holmija közé, hogy aztán ennek segítségével kövessék. Szerencsére már megoldás is létezik a problémára, mivel mobilunk egy nem hozzánk tartozó kütyüt huzamosabban nálunk észlelve jelzést küld erről. Erre figyeljünk oda, ha pedig ilyen üzenetet kapunk, mindig alaposan nézzük át a nálunk lévő dolgokat.
Láthatjátok, hogy a helymeghatározó technológiával önmagában egyáltalán nincsen probléma, néhány veszélyre kellően odafigyelve pedig nagyon is hasznunkra lehet a mindennapokban. Ha kíváncsiak vagytok egyéb megoldásokra, kövessétek majd sorozatunk későbbi posztjait.
Ha pedig érdekel, mit teszünk mi az Oppennetworksnél a szolgáltatásaink biztonságossá tétele érdekében, forduljatok kollégáinkhoz bizalommal a +36-1-999-6000 telefonszámon!
Judit
VIPeX felhő alapú call center szolgáltatásunk jogosultságkezelési megoldásai mindenki igényre választ nyújtanak, a kisebb cégektől a több telephellyel működő bonyolult nagyvállalati rendszerekig.
Az Opennetworks átirányítási megoldásai 2025-ben is a legmodernebb ügyfélszolgálati szolgáltatások közé tartoznak a piacon. Hoztunk három példát, amivel bemutatjuk, az egyszerűtől az extrémig hogyan lehetnek megoldás minden helyzetre egy call centerben.
Modern biztonsági rendszer már nem létezik kétfaktoros hitelesítés nélkül, az Ügyfélkapu átalakításával pedig most szélesebb körben is megismerik ezt a kifejezést.
Évindító blogposztunkban megírtuk, mire számítunk 2025-ben a telekommunikáció és a call centerek világában, a felhő alapú megoldások további terjedésétől az AI-mánia mérséklődéséig.
Keress minket, hogy egy online vagy személyes bemutatón egyeztethessük kérdéseidet és azt, hogyan segíthetjük céged fejlődését!
Próbáld ki most milyen egyszerű felépítened a céged számára optimális kommunikációs és ügyfélszolgálati megoldást! 30 napig költségmentes, testre szabott Felhőközpontod akár néhány perc, vagy óra múlva használhatod!