
Jogosultság szerepre szabva
VIPeX felhő alapú call center szolgáltatásunk jogosultságkezelési megoldásai mindenki igényre választ nyújtanak, a kisebb cégektől a több telephellyel működő bonyolult nagyvállalati rendszerekig.
A GDPR már évek óta az életünk része. Az egységes európai adatvédelmi rendszer, ami korábban teljes sc-fi-nek tűnt, összes hiányosságával együtt alapvetően jól vizsgázott. Az Unió pedig azóta újabb területet vett célba, ahol szeretné egységessé tenni a széttöredezett és elavult szabályozást: ez lett a pénzügyi szektor, és ezért született meg az életét átalakító DORA-rendelet.
A rendelet, aminek elsődleges célja a kiberfenyegetések megelőzése és enyhítése, éveken át készült, amíg végül idén januárban hatályba lépett. A DORA egységesíti a követelményeket a pénzügyi ágazatban működő vállalkozások és szervezetek számára, kezdve az információs és technológiai (IKT) kockázatok kezelésével, kitérve az informatikai incidensek kezelésére és bejelentésére, és persze foglalkozva a digitális működési ellenállóképesség kérdésével is.
Vagyis röviden: az Unió valamennyi országában egységes kibervédelmi szabályozás vonatkozik majd az összes pénzügyi szereplőre.
Fontos viszont, hogy ez a szabályozás nem csak a pénzintézetek számára jelent új elvárásokat, hanem a nekik különböző szolgáltatásokat nyújtó cégeknek is. Bármilyen cég, ami felhőszolgáltatást, szoftverfejlesztési, support, digitális szolgáltatást vagy adatszolgáltatást végez egy pénzügyi szereplőnek, meg kell hogy feleljen ugyanezeknek a standardoknak.
Mivel mi felhő alapú telekommunikációs szolgáltatásokat nyújtunk, ügyfeleink között pedig többek közt pénzügyi szereplők is vannak, ezért a DORA ránk is vonatkozik. Illetve egészen pontosan vonatkozik majd.
A rendelet hatályba lépése ugyanis nem jelent azonnali változást. Az új szabályok majd csak 2025 januárjától lesznek kötelezőek minden szereplőre, vagyis szűk két évet mindenki kapott a felkészülésre. Ez már csak azért is fontos, mert a rendelet csak az alapvető kereteket határozta meg, a részletszabályokat – például a pontos biztonsági standardokat, amiknek meg kell majd felelni – csak a következő hónapokban hozzák majd meg.
A fontos kérdés, hogy mit érzékelnek majd ebből az ügyfeleink? A részleteket a fent leírtak miatt még senki sem ismeri, de az biztos, hogy a hozzánk hasonló felhőszolgáltatók számára szélesebb körű nyilvántartási és jelentési kötelezettséget fog előírni a szabályozás.
Ez nagyban javítja majd a szolgáltatók számonkérhetőségét és ellenőrizhetőségét, vagyis az ügyfeleink csak profitálhatnak ebből. Ahogy abból is, hogy a DORA egységesíti majd a biztonsági követelményeket és a fenyegetésekhez igazodó védelmi intézkedéseket. Bár úgy gondoljuk, hogy biztonság terén eddig is magas szintű szolgáltatást nyújtottunk, a szigorú uniós követelményeknek való megfelelés ezen csak javíthat, más szolgáltatóknak pedig itt lesz az alkalom a felzárkózásra.
Láthatjuk, hogy a DORA-rendelet csak előnyös lehet a szektor és így az ügyfelek számára is. Az új, egységes szabályozás nagyobb védelmet garantál majd a biztonsági kockázatokkal szemben, ahogy az átláthatóságon is javít. A pontos részletszabályok megismerésével a kép tovább tisztul majd, de addig sem árt, ha a cégek elkezdenek felkészülni az új rendszerre.
András
Felhasznált források: Fintechzone és Portfolio
VIPeX felhő alapú call center szolgáltatásunk jogosultságkezelési megoldásai mindenki igényre választ nyújtanak, a kisebb cégektől a több telephellyel működő bonyolult nagyvállalati rendszerekig.
Az Opennetworks átirányítási megoldásai 2025-ben is a legmodernebb ügyfélszolgálati szolgáltatások közé tartoznak a piacon. Hoztunk három példát, amivel bemutatjuk, az egyszerűtől az extrémig hogyan lehetnek megoldás minden helyzetre egy call centerben.
Modern biztonsági rendszer már nem létezik kétfaktoros hitelesítés nélkül, az Ügyfélkapu átalakításával pedig most szélesebb körben is megismerik ezt a kifejezést.
Évindító blogposztunkban megírtuk, mire számítunk 2025-ben a telekommunikáció és a call centerek világában, a felhő alapú megoldások további terjedésétől az AI-mánia mérséklődéséig.
Keress minket, hogy egy online vagy személyes bemutatón egyeztethessük kérdéseidet és azt, hogyan segíthetjük céged fejlődését!
Próbáld ki most milyen egyszerű felépítened a céged számára optimális kommunikációs és ügyfélszolgálati megoldást! 30 napig költségmentes, testre szabott Felhőközpontod akár néhány perc, vagy óra múlva használhatod!