
Jogosultság szerepre szabva
VIPeX felhő alapú call center szolgáltatásunk jogosultságkezelési megoldásai mindenki igényre választ nyújtanak, a kisebb cégektől a több telephellyel működő bonyolult nagyvállalati rendszerekig.
Bemutatás:
A WebRTC technológia az oktatástól kezdve az egészségügyön át a telekommunikációs szektorig mindenhol költséghatékony és felhasználóbarát videó megosztó, illetve multicsatornás kommunikációs megoldásokat nyújt a cégek számára. Manapság a pluginek egyre inkább biztonsági problémák frusztráló forrásának tűnnek, a WebRTC viszont egy új, telepítésmentes megoldást biztosít a fejlesztők számára, hogy alkalmazásaik segítségével új és izgalmas módon kössék össze az embereket.
Egy élő videó megosztása egy kameráról egy másik eszközre talán egyszerűen hangzik, de valójában rengeteg a változó tényező egy valós idejű, végpontok közti kommunikációt biztosító alkalmazásban. A hálózatok bonyolultak és nehezen átjárhatóak, a kódolás/dekódolás pedig szintén komplikált feladat, ami kompatibilitási problémákat is felvet. Nem véletlen tehát, hogy bár a WebRTC évek óta létezik, a fejlesztői közösség még mindig nem találta meg a közös hangot minden kérdésben.
P2P és szerver-kliens kapcsolatok:
Ahhoz, hogy megértsük a WebRTC technológia újító jellegét, egyet hátra kell lépnünk, és bemutatni, mi különbözteti meg a hagyományos, szerver-kliens alapú kommunikációtól:
Tegyük fel, hogy egy webszervert futtatunk. Ez a szerver valószínűleg egy biztonságos kapcsolatot támogató 443-as TCP porton várja a kliensek kapcsolódását. Bármilyen internetre kapcsolódó eszköz nyithat egy TCP kapcsolatot ezen portok valamelyikével, és küldhet egy HTTP kérelmet a szervernek. A szerver elfogadja a kapcsolatot, megkapja a HTTP kérelmet, generál egy megfelelő HTTP választ és a TCP kapcsolaton keresztül visszaküldi a várakozó kliensnek, ami ezután kezd valamit a válasszal, például megmutatja a tartalmát egy internetes böngészőben. Az ilyen hagyományos szerver-kliens kapcsolatok működtetik a világhálót.
De mi teszi a végpontokat klienssé és szerverré, nem tehetjük-e őket egyenrangú végpontokká? Tegyük fel, hogy két, hanghívásban résztvevő mobiltelefon között szeretnénk kapcsolatot létesíteni. Mindkét eszköz egyenlő lesz a hívásban, abban az értelemben, hogy egyaránt privilegizáltak. Az egyes számú telefon épp olyan könnyen kezdeményezhet kapcsolatot a kettesszámúval, ahogy fordítva. Egyik sem kliens vagy szerver, így egyszerűen végpontokként hivatkozunk rájuk.
Miért hasznos?
Miért válasszuk a végpontok közti közvetlen kapcsolatot? Miért ne közvetítsük az adatokat egy közbülső szerver segítségével? Az egyenlő végpontok közti közvetlen kommunikációnak számos előnye van:
A WebRTC ugyanakkor sokkal több, mint egyszerű hálózati kapcsolat-biztosítás. A kapcsolatok önmagukban nem sok haszonnal bírnak, ha nem társul hozzájuk audió vagy videómegosztás funkció, vagy nincs meg a szükséges kapacitás ezek fogadására.
Balázs
VIPeX felhő alapú call center szolgáltatásunk jogosultságkezelési megoldásai mindenki igényre választ nyújtanak, a kisebb cégektől a több telephellyel működő bonyolult nagyvállalati rendszerekig.
Az Opennetworks átirányítási megoldásai 2025-ben is a legmodernebb ügyfélszolgálati szolgáltatások közé tartoznak a piacon. Hoztunk három példát, amivel bemutatjuk, az egyszerűtől az extrémig hogyan lehetnek megoldás minden helyzetre egy call centerben.
Modern biztonsági rendszer már nem létezik kétfaktoros hitelesítés nélkül, az Ügyfélkapu átalakításával pedig most szélesebb körben is megismerik ezt a kifejezést.
Évindító blogposztunkban megírtuk, mire számítunk 2025-ben a telekommunikáció és a call centerek világában, a felhő alapú megoldások további terjedésétől az AI-mánia mérséklődéséig.
Keress minket, hogy egy online vagy személyes bemutatón egyeztethessük kérdéseidet és azt, hogyan segíthetjük céged fejlődését!
Próbáld ki most milyen egyszerű felépítened a céged számára optimális kommunikációs és ügyfélszolgálati megoldást! 30 napig költségmentes, testre szabott Felhőközpontod akár néhány perc, vagy óra múlva használhatod!