
Jogosultság szerepre szabva
VIPeX felhő alapú call center szolgáltatásunk jogosultságkezelési megoldásai mindenki igényre választ nyújtanak, a kisebb cégektől a több telephellyel működő bonyolult nagyvállalati rendszerekig.
A digitális világ a munka, a tanulás és a szórakozás határtalan terepe az emberek számára. Nem csak a gyermekek, de ők kiemelten vannak különböző kockázatoknak kitéve: internetes zaklatás, technológiától való függőség, erőszakos tartalmak, radikalizálódás, átverések, adatlopás. A probléma a digitális világ gyors és folyamatosan fejlődő természetéből adódik. Mindezek mellett ott a digitális generációs szakadék is, ami megnehezíti, hogy mi – felkészületlen felnőttek – felkészítsük a kiskorú generációt a tudatos, aktív, biztonságos és örömteli ismerkedésre azokkal a készségekkel, amik manapság már a mindennapi élet nélkülözhetetlen kellékei.
A digitális intelligencia vagy DQ olyan szociális, érzelmi és kognitív képességeket foglal magában, amelyek képessé teszik a felhasználókat arra, hogy megbirkózzanak a digitális világ kihívásaival, és megfeleljenek a követelményeinek. Ezeket a kicsiknek és nagyoknak egyaránt fontos készségeket gyűjtöttük most össze a World Economic Fórum tanulmánya alapján, példákkal. Ezek a képességek nagyjából nyolc, egymáshoz kapcsolódó területre bonthatók:
Digitális identitás: Az online személyazonosság és hírnév megteremtésének, illetve kezelésének a képessége. Ez magában foglalja az online személyiség tudatosítását, valamint az online jelenlét rövid és hosszú távú hatásainak kezelését. Fontos része, hogy milyen nyomot hagyunk magunkról munkánk, vagy szabadidőnk során a világhálón és hogy ez azonos-e valódi személyiségünkkel.
Digitális eszközök használata: A digitális eszközök és média használatának képessége, beleértve az önellenőrzés elsajátítását, amelynek segítségével lehetővé válik az egészséges egyensúly kialakítása a felhasználó online és offline élete között. Nagyon fontos például, hogy gyermekünk az egész napos online oktatás után el tudjon szakadni a géptől és önfeledten játszani, de éppolyan fontos, hogy mi a távmunkát ne számítógépes játékkal pihenjük ki este.
Digitális (ön)védelem: Az online kockázatok – pl. internetes zaklatás – kezelésének, elkerülésének, valamint e kockázatok kivédésének a képessége, illetve az előfordulásuk gyakoriságának csökkentése. Ezekkel a problémákra csak akkor tudjuk gyermekeinket felkészíteni, ha naprakészek vagyunk a kérdésben.
Digitális biztonság: A számítógépes fenyegetések – pl. hackelés, csalások, rosszindulatú programok – felismerésének, a legjobb gyakorlatok megértésének, valamint a megfelelő adatvédelmi eszközök használatának a képessége. Bizony a felnőtt apuka, aki este gyorsan belép a gyermek PC-jén a munkahelyi hálóra befejezni valamit nagy biztonsági rést nyit meg….már persze, ha meg tudja tenni.
Digitális érzelmi intelligencia: Az online felületeken való empatikus és etikus viselkedés és a megfelelő kapcsolatok kiépítésének képessége. Ez fontos már a kicsiknél is, de felnőtteknél is jó kérdés, hogy megváltozik-e a személyiség pl. az üzleti kapcsolatokban, ha csökken a személyes kontaktusok száma.
Digitális kommunikáció: A másokkal való kommunikáció és együttműködés képessége a digitális technológia és a média használatával. Egy távmunkás-távtanulós világban nem is lehet kérdés ennek a fontossága.
Digitális műveltség: A tartalom megtalálásának, értékelésének, hasznosításának és létrehozásának képessége: általában a számítógépes gondolkodásra való alkalmasság. A legtöbbet akkor segíthetsz magadon és gyermekeden is, ha megtanulsz bármit megtalálni a Világhálón, megtanulod elkülöníteni a hasznos és a nem hasznos, illetve az egyenesen kerülendő, megtévesztő tartalmakat és gyermekedet is megtanítod erre.
Digitális jogok: A személyes és törvényes jogok megértésének és védelmének a képessége, beleértve a magánélethez, a szellemi tulajdonhoz, a szólásszabadsághoz, valamint a gyűlöletbeszéddel szembeni védelemhez való jogot, ami éppolyan fontos a valós, mint a virtuális világban.
E képességek elsajátítását olyan alapvető emberi értékekre kell alapozni, mint a tisztelet, az empátia vagy a körültekintés. Ezek az értékek teszik lehetővé, hogy a felhasználók képesek legyenek okosan és felelősségteljesen használni a technológiát, beszéljünk akár munkahelyről akár iskoláról. Tanuljuk meg jól, és segítsük ebben a most iskolába induló gyerekeket is, mert a jövőnk múlik rajta.
Anita
VIPeX felhő alapú call center szolgáltatásunk jogosultságkezelési megoldásai mindenki igényre választ nyújtanak, a kisebb cégektől a több telephellyel működő bonyolult nagyvállalati rendszerekig.
Az Opennetworks átirányítási megoldásai 2025-ben is a legmodernebb ügyfélszolgálati szolgáltatások közé tartoznak a piacon. Hoztunk három példát, amivel bemutatjuk, az egyszerűtől az extrémig hogyan lehetnek megoldás minden helyzetre egy call centerben.
Modern biztonsági rendszer már nem létezik kétfaktoros hitelesítés nélkül, az Ügyfélkapu átalakításával pedig most szélesebb körben is megismerik ezt a kifejezést.
Évindító blogposztunkban megírtuk, mire számítunk 2025-ben a telekommunikáció és a call centerek világában, a felhő alapú megoldások további terjedésétől az AI-mánia mérséklődéséig.
Keress minket, hogy egy online vagy személyes bemutatón egyeztethessük kérdéseidet és azt, hogyan segíthetjük céged fejlődését!
Próbáld ki most milyen egyszerű felépítened a céged számára optimális kommunikációs és ügyfélszolgálati megoldást! 30 napig költségmentes, testre szabott Felhőközpontod akár néhány perc, vagy óra múlva használhatod!